Conform het decreet lokaal bestuur art. 161 is de gemeenteraad bevoegd voor de vaststelling van de personeelsformatie van het stadspersoneel.
Er wordt voorgesteld om de personeelsformatie van de stafdiensten te wijzigen als volgt:
Dit voorstel werd voorgelegd :
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de goedkeuring van de aanpassing personeelsformatie.
Binnen de stafdiensten worden een aantal noden op vlak van personeelsinzet vastgesteld:
Bijgevolg worden een aantal wijzigingen voorgesteld aan de personeelsformatie.
Dienst Patrimonium
Rekening houdend met de bestaande noden en om het continuïteitsrisico zoveel mogelijk te beperken is het aangewezen om de dienst patrimonium te versterken. Er wordt voorgesteld om, gezien de omvang en de inhoud van het takenpakket, in de personeelsformatie bijkomend 1 fte bestuursmedewerker (B1-B2-B3, contractueel) te voorzien.
Dienst secretariaat
Aangezien alle medewerkers hetzelfde takenpakket moet beheersen, is een verschil in niveau niet langer te verantwoorden. Bijgevolg wordt voorgesteld 1fte administratief medewerker (C1-C2-C3 / statutair) om te zetten naar 1fte bestuursmedewerker (B1-B2-B3 / statutair), en een overgangsregeling te voorzien voor de in dienst zijnde titularis.
In de personeelsformatie is nog overgangsbepaling opgenomen die reeds uitwerking kreeg, nl. voor de functie van directeur-ingenieur. Er wordt voorgesteld om van de gelegenheid gebruik te maken om deze te schrappen.
Het decreet lokaal bestuur.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.
De gemeenteraad verleent goedkeuring om
Rekening houdend met de hiervoor genomen beslissingen, keurt de gemeenteraad de aanpassingen aan de personeelsformatie, zoals laatst gewijzigd bij zijn beslissing van 21.10.2024, goed en stelt ze vast zoals bijgevoegd.