De bevoegdheidsdelegatie van de gemeenteraad d.d. 1 februari 2010 voor het opstellen van gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer aan het College van Burgemeester en Schepenen.
Dit aanvullend reglement op het wegverkeer omschrijft alle aanwezige signalisatie en markeringen om zo tot een reglement voor de hele straat te komen. Alle vorige aanvullende reglementen op het wegverkeer met deze informatie worden opgeheven.
De maatregelen rond snelheidsregimes, bebouwde kom, landbouwwegen, parkeren (m.u.v. plaatselijke parkeerverboden of reglementeringen), verkeerslichten en zonale tonnageverbod ten noorden van de N70 werden opgenomen in zonale en algemene aanvullende reglementen. Deze aanvullende reglementen op het wegverkeer blijven gelden.
Aangezien de poort van Reizen De Strycker in nr. 80 niet meer gebruikt wordt voor grotere wagens sinds hun verbouwingswerken, is het parkeerverbod a.d.h.v. gele onderbroken lijnen langs de inrit niet meer nodig. Deze aanpassing wordt opgenomen in dit aanvullend reglement op het wegverkeer.
Het is noodzakelijk om het aanvullend reglement op het wegverkeer in te voeren en zo de signalisatie en markeringen in de gemeenteweg Krekelstraat te laten bevestigen in dit aanvullend reglement.
De nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017;
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het decreet van 16/05/2008 betreffende de aanvullende reglementen over het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
Het besluit van de Vlaamse regering van 23/01/2009 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
De omzendbrief MOB/2009/01 van 03/04/2009 betreffende de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer;
Hoofdstuk 1 – Voorrangsregeling (artikel 67)
N.v.t.
Hoofdstuk 2 – Verbodsborden (artikel 68)
N.v.t.
Hoofdstuk 3 – Gebodsborden (artikel 69)
3.1 Verplichte rijrichtingen
§ 1 – Verplichte rijrichting
Een verplichte rijrichting is ingesteld op de volgende kruispunten van de Krekelstraat:
Signalisatie: verkeersbord D1f + M12
Hoofdstuk 4 – Parkeren en stilstaan (artikel 70)
4.1 Parkeerverbod
Parkeren is verboden door gele onderbroken streep (artikel 75.1.2°) in de Krekelstraat en dit:
4.2 Stilstaan en parkeerverbod
Stilstaan en parkeren is verboden in de Krekelstraat en dit:
Signalisatie: verkeersbord E3
4.5 Afbakenen parkeerplaatsen (artikel 77.5)
In de Krekelstraat worden de parkeerplaatsen afgebakend door middel van witte markeringen:
4.6 Parkeren is voorbehouden voor bepaalde categorieën
§1 – Parkeerplaatsen voor personen met een handicap
In de Krekelstraat is parkeren voorbehouden voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap:
Signalisatie: verkeersbord E9a + pictogram mindervalide (aanduiding lengte zone)
§ 3 – Parkeren is voorbehouden voor bepaalde categorieën
In de Krekelstraat is parkeren uitsluitend mogelijk voor:
laden van elektrisch voertuig
Signalisatie: E9a + laden elektrisch voertuig + wagen
Hoofdstuk 5 – Aanwijzingsborden (artikel 71)
N.v.t.
Hoofdstuk 6 – Verhoogde inrichtingen
N.v.t.
Hoofdstuk 7 – Overlangse belijning
N.v.t.
Hoofdstuk 8 – Dwarse belijning
8.2 Dwarsmarkeringen voor het oversteken
§1 – Zebrapad (artikel 76.3)
In de Krekelstraat is een oversteekplaats voor voetgangers afgebakend door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan, aangebracht:
Hoofdstuk 9 – Andere belijning
N.v.t.
Dit aanvullend reglement op het wegverkeer (AR) gemeenteweg Krekelstraat wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement MOW.