Terug
Gepubliceerd op 26/03/2024

2024_MV_00015 - Mondelinge vraag van raadslid Ron Van Kersschaver: Verkeersveiligheid N47

Gemeenteraad
ma 25/03/2024 - 20:00 raadzaal stadhuis, derde verdieping
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Filip Anthuenis, Voorzitter-Burgemeester; Filip Liebaut, 1° Schepen; Claudine De Waele, 2° Schepen; Sabine Van Rysselberghe, 3° Schepen; Marjoleine de Ridder, 4° Schepen; Marina Van Hoorick, 5° schepen; Stefan Walgraeve, 6° Schepen; Nina Van der Sypt, 7° Schepen; Johan Van Havermaet, Raadslid; Lena Van Boven, Raadslid; Marjon Thienpondt, Raadslid; Gerry De Landtsheer, Raadslid; Bjorn Rzoska, Raadslid; Guido De Waele, Raadslid; Marc Beuseling, Raadslid; Philippe Van Streydonck, Raadslid; Alain Debbaut, Raadslid; Oguz Poyraz, Raadslid; Eddy Van Bockstal, Raadslid; Marijke Duyck, Raadslid; Els Van Branden, Raadslid; Frederic Wiels, Raadslid; Ron Van Kersschaver, Raadslid; Philip De Visscher, Raadslid; Bruno Reniers, Raadslid; Martine Rooms, Raadslid; Sylvie Van Acker, Raadslid; Manu Diericx, Raadslid; Marita Macharis, Raadslid; Isabelle Baeyens, Raadslid; Patrick Daeyaert, Raadslid; Steven Verbeke, Algemeen Directeur

Verontschuldigd

Hector Van Hoye, Raadslid; Suleyman Harrouch, Raadslid; Freddy Verdurme, Raadslid; Jan Cools, Raadslid

Secretaris

Steven Verbeke, Algemeen Directeur

Voorzitter

Filip Anthuenis, Voorzitter-Burgemeester
2024_MV_00015 - Mondelinge vraag van raadslid Ron Van Kersschaver: Verkeersveiligheid N47 2024_MV_00015 - Mondelinge vraag van raadslid Ron Van Kersschaver: Verkeersveiligheid N47

Motivering

Indiener(s)

Ron Van Kersschaver

Gericht aan

Filip Anthuenis

Tijdstip van indienen

vr 22/03/2024 - 11:30

Toelichting

  • Welke maatregelen werden er tussen 2014 en nu genomen om de veiligheid van de burgers op de N47 en in het bijzonder op het kruispunt N47/Molenstraat/Lokerhoutstraat te verhogen?    
  • Tijdens de voorstelling van de streefbeeldstudie werd vanuit Lokeren-Zuid de vraag gesteld om de maximumsnelheid te herleiden naar 50km/h en zo de remweg te verkorten.  
    De invloed van een dergelijke inperking van de maximumsnelheid op de doorstroming word nihil geacht. Dit werd ook duidelijk toen de Sterrestraat heraangelegd werd en er lokaal zone 30 geïmplementeerd werd.
    Dit voorstel werd vanuit Lokeren-Zuid zowel mondeling als schriftelijk overgemaakt aan de administratieve diensten en het schepencollege.
    Wat deed de stad met deze suggesties ten aanzien van het Agentschap Wegen en Verkeer en/of stelde de stad andere maatregelen voor? Werd er overleg gepleegd met de bevoegde minister?
    Is het mogelijk om een overzicht te krijgen van de acties die de stad heeft ondernomen naar de hogere overheid om de verkeersveiligheid op dit kruispunt te verhogen? 
  • Welke stappen gaat de stad ondernemen om de verkeersveiligheid aldaar spoedig te verhogen?