Terug
Gepubliceerd op 25/06/2024

2024_GR_00122 - Rapport organisatiebeheersing - rapporteringsperiode juli 2023 - juni 2024. Kennisneming.

Gemeenteraad
ma 24/06/2024 - 20:00 raadzaal stadhuis, derde verdieping
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Filip Anthuenis, Voorzitter-Burgemeester; Filip Liebaut, 1° Schepen; Claudine De Waele, 2° Schepen; Sabine Van Rysselberghe, 3° Schepen; Marjoleine de Ridder, 4° Schepen; Marina Van Hoorick, 5° schepen; Stefan Walgraeve, 6° Schepen; Nina Van der Sypt, 7° Schepen; Johan Van Havermaet, Raadslid; Marjon Thienpondt, Raadslid; Gerry De Landtsheer, Raadslid; Bjorn Rzoska, Raadslid; Hector Van Hoye, Raadslid; Guido De Waele, Raadslid; Suleyman Harrouch, Raadslid; Marc Beuseling, Raadslid; Philippe Van Streydonck, Raadslid; Freddy Verdurme, Raadslid; Alain Debbaut, Raadslid; Jan Cools, Raadslid; Oguz Poyraz, Raadslid; Eddy Van Bockstal, Raadslid; Marijke Duyck, Raadslid; Els Van Branden, Raadslid; Frederic Wiels, Raadslid; Ron Van Kersschaver, Raadslid; Philip De Visscher, Raadslid; Bruno Reniers, Raadslid; Martine Rooms, Raadslid; Sylvie Van Acker, Raadslid; Manu Diericx, Raadslid; Marita Macharis, Raadslid; Isabelle Baeyens, Raadslid; Patrick Daeyaert, Raadslid; Steven Verbeke, Algemeen Directeur

Verontschuldigd

Lena Van Boven, Raadslid

Secretaris

Steven Verbeke, Algemeen Directeur

Voorzitter

Filip Anthuenis, Voorzitter-Burgemeester
2024_GR_00122 - Rapport organisatiebeheersing - rapporteringsperiode juli 2023 - juni 2024. Kennisneming. 2024_GR_00122 - Rapport organisatiebeheersing - rapporteringsperiode juli 2023 - juni 2024. Kennisneming.

Motivering

Bevoegdheid

Art. 219, lid 2 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau, de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn rapporteert over het organisatiebeheersingssysteem uiterlijk op 30 juni van het daaropvolgende jaar. 

Toelichting

Het kader voor de organisatiebeheersing werd vastgesteld door de gemeenteraad van 27 april 2020 en gewijzigd in de gemeenteraad van 26 april 2021.

Art. 219, lid 2 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur aan het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau, de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn rapporteert over het organisatiebeheersingssysteem uiterlijk op 30 juni van het daaropvolgende jaar. 

De periode waarover gerapporteerd wordt, betreft  juli 2023 - juni 2024. 

In het bijgevoegde document ' Rapportering GR algemeen verslag' kan u de rapportering terugvinden.  

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de rapportering juli 2023 - juli 2024 in het kader van de organisatiebeheersing.

Feitelijke context

Op basis van het decreet lokaal bestuur dient de algemeen directeur jaarlijks voor 30 juni aan de gemeenteraad te rapporteren over het organisatiebeheersingssysteem. De periode waarover gerapporteerd wordt spreekt over juli 2023 - juni 2024. 

Argumentatie

In het bijgevoegde document ' Rapportering GR algemeen verslag' kan u de rapportering terugvinden.  

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de rapportering juli 2023 - juli 2024 in het kader van de organisatiebeheersing.

Juridische context

Decreet lokaal bestuur, artikel 219, 2°.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Neemt kennis van de rapportering juli 2023 - juni 2024 in het kader van de organisatiebeheersing.