Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, artikel 41, 11°.
Voor de geplande wegenis- en rioleringswerken in de Bokslaarstraat moet er een buffergracht aangelegd worden om het hemelwater dat wordt opgevangen op de wegenis tijdelijk te bufferen en vertraagd af te voeren naar de Beirbakbeek. Om deze buffergracht mogelijk te maken moeten een aantal grondaankopen gebeuren. De eigenaars van het perceel, kadastraal gekend als 2e afdeling sectie B nr.1326A hebben een verkoopbelofte getekend waarbij zij zich akkoord verklaren om 136,87m² te verkopen van de bovengrond en 51,74m² van de ondergrond van het perceel te verkopen aan de stad. Tevens wordt in functie van het latere onderhoud van de buffergracht een bovengrondse erfdienstbaarheid gevestigd op een oppervlakte van 210,46m². Het perceel is momenteel braakliggend en in gebruik als paardenweide. De inname is beschreven in het innemingsplan van 10 juli 2023 opgemaakt door landmeter-expert Tim Verdonck.
De aankoop gebeurt in functie van openbaar nut waardoor in de akte toepassing zal gevraagd worden van kosteloze registratie.
Aan de raad wordt gevraagd akkoord te gaan met de aankoop.
Voor de aanleg van een buffergracht waar het regenwater van de Bokslaarstraat wordt opgevangen is het noodzakelijk een aantal grondaankopen te realiseren.
Met de eigenaars van het perceel, kadastraal gekend als 2e afdeling sectie B nr.1326A, werd in der minne een akkoord bekomen en de eigenaar, dhr. en mevr. Luc WULTEPUTTE - Evelien STEEMAN, wonende te Lokeren - Bokslaarstraat 68, heeft op 28 mei 2023 een éénzijdige verkoopbelofte ten gunste van de stad Lokeren getekend.
De te verkopen grond staat beschreven in een metingsplan van 10 juli 2023 opgemaakt door landmeter-expert Tim Verdonck.
De grond wordt aangekocht voor de totale prijs van 3682 euro waarvan 2931,47 euro venale waarde te vermeerderen met een wederbelegvergoeding van 721,14 euro en wachtintresten ten bedrage van 29,31 euro. De grond is vrij van gebruik en onmiddellijk in te nemen.
Notaris Hutsebaut is door de stad aangesteld om de akte verlijden en alle kosten verbonden aan de akte zijn ten laste van de stad.
De financiële middelen zijn in het budget voorzien onder beleidsitem patrimonium 011907 - AR 22000000 - subproject 2020/068.
De aankoop is noodzakelijk in functie van het wegenis- en rioleringsproject Bokslaarstraat, in bijzonder voor de aanleg van een buffergracht om het regenwater af te voeren naar de Beirbakbeek.
Met de grondeigenaars werd in der minne een akkoord bereikt en zij hebben ten aanzien van de stad een éénzijdige verkoopbelofte ondertekend.
De aankoop staat beschreven in een metingsplan van 10 juli 2023 opgemaakt door landmeter-expert Tim Verdonck.
De aankoop gebeurt tegen de totale prijs van 3682 euro.
De aankoop gebeurt om reden van openbaar nut, nl. de aanleg van een buffergracht voor opvang en afvoer van het regenwater. Om die reden wordt in de akte toepassing gevraagd van kosteloze registratie.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, artikel 41, 11°.
De aankoop van de grond, kadastraal gekend als 2e afdeling sectie B deel van nr.1326A met een bovengrondse oppervlakte van 136,87m², een ondergrondse oppervlakte van 51,74m² en een bovengrondse erfdienstbaarheid van 210,46m² in functie van periodiek onderhoud van de waterloop, zoals beschreven in het metingsplan van 10 juli 2023 opgemaakt door landmeter Tim Verdonck, wordt goedgekeurd. De aankoop van de beschreven goederen, eigendom van dhr. en mevr. Luc WULTEPUTTE - Evelien STEEMAN, wonende te 9160 Lokeren - Bokslaarstraat 68, zal gebeuren tegen de totaalprijs van 3682 euro. De totaalprijs wordt als volgt samengesteld: 2931,47 euro venale waarde, te vermeerderen met 721,14 euro wederbelegvergoeding en 29,31 euro wachtintresten.
Het doel van de aankoop wordt in de akte vermeld nl. de aankoop gebeurt in functie van algemeen nut zijnde de aanleg van een buffergracht in functie van de realisatie van het wegenis- en rioleringsproject Bokslaarstraat.
Om bovenstaande reden wordt toepassing gevraagd van kosteloze registratie.