Het is noodzakelijk om aanvullende verkeersmaatregelen te nemen voor een vlot en veilig verloop van het evenement en voor de verkeersveiligheid van de deelnemers, de toeschouwers en de andere weggebruikers.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Het algemeen politiereglement van Lokeren.
Naar aanleiding van de Runners Lab City Trail van AVLO op zaterdag 2 april 2022 wordt voor de duur van de wedstrijd (19 uur tot 23 uur) een tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd.
Onderstaande verkeersmaatregelen worden genomen.
2§1. Het stadscentrum en de straten van en rond het parcours worden vanaf 18 uur tot het einde van de stratenloop rond 23 uur afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, uitgezonderd plaatselijk verkeer door middel van een signalisatiehek met verkeersbord C3 en onderbord ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en ‘markt’ of ‘kermis’:
De centrumzone
2§2. Het centrale deel van het loopparcours, namelijk de Markt en de Durmebruggen, wordt volledig afgezet:
d.m.v. nadar met C3 en onderbord ‘markt’ of ‘kermis’.
Het afsluiten van bovenstaande straten wordt op afstand aangekondigd:
d.m.v. nadar met C3 ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en verkeersbord F45 (doodlopend).
De levering de verkeerssignalisatie gebeurt door de stad. De plaatsing van de signalisatie voor het afsluiten gebeurt om 18 uur door de organisatie. De organisatie zet de verkeerssignalisatie na doorkomst van de laatste loper ook opzij.
2§3. De automatische laadpaal dient voor deze periode opengezet te worden!
De lokale politie verleent bijstand op de volgende locaties:
8 en 9. Markt ter hoogte van de museumbrug oversteek Grote Kaai.
Er wordt ook een motard in gezet.
Voor de veiligheid van de deelnemers en de weggebruikers dient de organisatorsignaalgevers in te zetten over het ganse parcours. Deze signaalgevers zijn allen ten laatste 45 minuten voor de aanvang van de stratenloop op hun locatie aanwezig.
Voorstel is om de signaalgevers staan op de volgende locaties te laten postvatten om het verkeer te regelen en de lopers veilig over te laten steken:
In de afgesloten zone wordt steeds een vrije doorgangsruimte van 4 meter voorzien voor de hulpdiensten.
De organisator geeft pas het startsein voor de lopers nadat de politie de inplaatsstelling van de signalisatie en signaalgevers heeft gecontroleerd en haar toestemming heeft verleend voor de start.
Het begin en einde van de stadsloop wordt duidelijk aangegeven met een rode vlag (start loop) en het einde door een fietser met een groene vlag (einde loop) zodat het voor alle signaalgevers visueel duidelijk is wanneer de laatste loper voorbij is en de straat opnieuw vrijgegeven kan worden.
De politie krijgt de GSM-nummer(s) van de verantwoordelijke(n) van de organisatie op het terrein.
In het geval er schade aan het openbaar domein wordt vastgesteld dat rechtstreeks of onrechtstreeks een gevolg is van dit evenement moet dit worden hersteld tot voldoening van het stadsbestuur.
De organisatoren moeten te allen tijde onderhavige vergunning, op eenvoudig verzoek van een bevoegd persoon, kunnen voorleggen.
Het is noodzakelijk om aanvullende verkeersmaatregelen te nemen voor een vlot en veilig verloop van het evenement en voor de verkeersveiligheid van de deelnemers, de toeschouwers en de andere weggebruikers.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Het algemeen politiereglement van Lokeren.
Naar aanleiding van de Boerenmarkt Bosparkwijk in de Nachtegaallaan op zondag 3 april 2022 wordt een tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd.
De volgende verkeersmaatregelen dienen te worden genomen:
1§1. Het volledig afsluiten van de Nachtegaallaan tussen de Zwaluwstraat en de Merelstraat op zondag 3 april van 7 tot 18 uur
d.m.v. een nadars over de volledige breedte van de rijbaan met C3-bord en onderbord ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en een bord ‘KERMIS’ opgesteld in de Nachtegaallaan ter hoogte van de Zwaluwstraat en de Merelstraat.
1§2. Een omleiding wordt voorzien door middel van de verkeersborden van het type F41 ‘omleiding’ via de Zwaluwstraat en de Merelstraat in beide rijrichtingen.
1§3. Het parkeervrij maken van de Nachtegaallaan tussen de Zwaluwstraat en de Merelstraat en van één zijde van de Zwaluwstraat, Merelstraat, Kievietstraat en vinkstraat
d.m.v. een algemeen parkeerverbod E1 en onderbord type x en v met aanduiding ‘zondag 03/04 van 7 tot 18u’ aan beide zijden van de straat.
De organisator verwittigt alle bewoners van de wijk (Nachtegaallaan, Zwaluwstraat, Merelstraat, vinkstraat en Kievietstraat) over het afsluiten van het deel van de Nachtegaallaan en over het parkeerverbod in de wijk;
De organisator waakt op de veiligheid van de deelnemers en de bezoekers en zorgt dat er in het afgesloten deel van de Nachtegaallaan steeds een vrije doorgang van minstens vier meter breedte beschikbaar is op de rijbaan voor de hulpdiensten. Binnen deze vier meter mogen geen vaste obstakels geplaatst worden.
De levering van de verkeerssignalisatie en de plaatsing van de parkeerverbodsborden en de omleiding gebeurt door de stad. Bij het einde van het evenement zal de signalisatie door de organisatie aan de kant geplaatst worden.
In het geval er schade aan het openbaar domein wordt vastgesteld dat rechtstreeks of onrechtstreeks een gevolg is van dit evenement moet dit worden hersteld tot voldoening van het stadsbestuur.
De organisatoren moeten te allen tijde onderhavige vergunning, op eenvoudig verzoek van een bevoegd persoon, kunnen voorleggen.
Het is noodzakelijk om aanvullende verkeersmaatregelen te nemen voor een vlot en veilig verloop van het evenement en voor de verkeersveiligheid van de deelnemers, de toeschouwers en de andere weggebruikers.
De aanvraag van de speelstraat voldoet aan de procedures en de voorwaarden omschreven in het stedelijk reglement speelstraten.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Het gemeenteraadsbesluit stedelijk regelement speelstraten van 27 november 2017.
Het algemeen politiereglement van Lokeren.
Naar aanleiding van het organiseren van een speelstraat in de dokter Vannestestraat in de tweede week van de paasvakantie, namelijk van zondag 10 april tot zondag 17 april 2022 telkens van 13 tot 20 uur wordt een tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd.
De volgende verkeersmaatregelen dienen te worden genomen:
1§1. Het invoeren van een speelstraat in de Dokter Vannestestraat tussen zondag 10 en zondag 17 april telkens van 13 tot 20 uur
d.m.v. een nadars over de volledige breedte van de rijbaan met C3-bord en onderbord ‘speelstraat’ in de Dokter Vannestestraat ter hoogte van de Tweebruggenstraat (N70) en de Van Duysestraat.
1§2. Een omleiding wordt voorzien door middel van de verkeersborden van het type F41 ‘omleiding’ via de Van Duysestraat – Kraaimeersstraat – Tweebruggesntraat in beide rijrichtingen.
De organisator verwittigt alle bewoners van de Dokter Vannestestraat over het afsluiten van de straat (data, uren, contactgegevens).
De organisator waakt op de veiligheid van de deelnemers en de bezoekers en zorgt dat er in het afgesloten deel van de Dokter Vannestestraat steeds een vrije doorgang van minstens vier meter breedte beschikbaar is op de rijbaan voor de hulpdiensten. Binnen deze vier meter mogen geen vaste obstakels geplaatst worden.
De levering van de verkeerssignalisatie en de plaatsing van de parkeerverbodsborden en de omleiding gebeurt door de stad. Bij het einde van het evenement zal de signalisatie door de organisatie aan de kant geplaatst worden.
In het geval er schade aan het openbaar domein wordt vastgesteld dat rechtstreeks of onrechtstreeks een gevolg is van dit evenement moet dit worden hersteld tot voldoening van het stadsbestuur.
De organisatoren moeten te allen tijde onderhavige vergunning, op eenvoudig verzoek van een bevoegd persoon, kunnen voorleggen.
Het is noodzakelijk om aanvullende verkeersmaatregelen te nemen voor een vlot en veilig verloop van het evenement en voor de verkeersveiligheid van de deelnemers, de toeschouwers en de andere weggebruikers.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Het algemeen politiereglement van Lokeren.
Naar aanleiding van de Klokjesworp op de Markt op zaterdag 16 april 2022 wordt een tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd.
De volgende verkeersmaatregelen dienen te worden genomen:
1§1. Het volledig afsluiten van de Markt tussen de Groentemarkt en Markt 69 (+/- Belfius) op de Markt op zaterdag 16 april van 12 tot 16 uur
d.m.v. een nadars over de volledige breedte van de rijbaan met C3-bord opgesteld ter hoogte van het stadhuis en Markt huisnummer 69 zodat verkeer komende van het museum nog richting Kerkstraat kan rijden;
Op afstand wordt een nadar met C3 en onderbord ‘uitgezonderd plaatselijk verkeer’ en een bord F45 – doodlopende weg – geplaatst op volgende locaties:
- de Groentemarkt ter hoogte van de doorsteek aan de Oude Vismijn;
- de Roomstraat ter hoogte van het Vrijheidsplein;
Een verkeersbord D1b (verplicht naar rechts) wordt geplaatst op de Groentemarkt voor het verkeer komende van de Oude Vismijn;
Een verkeersbord D1e (volgend kruispunt verplicht naar links) wordt geplaatst op de Markt tussen het museum en Bar Bazaar.
1§2. Een omleiding wordt voorzien door middel van de verkeersborden van het type F41 ‘omleiding’ via de Kerkstraat, Luikstraat, Voermanstraat, Vrijheidsplein, Kapellestraat, Heirbrugstraat en Durmelaan naar de Markt
Op de Oude Vismijn wordt een bord F41 (omleiding ‘Markt’ met pijl naar links), zichtbaar voor verkeer komende van de Kleine Dam, geplaatst ter hoogte van de doorsteek naar de Groentemarkt;
Er dienen voldoende nadars te worden geplaatst om de zone van het evenement af te schermen van het autoverkeer
1§3. Parkeerverbod
Parkeervrij houden van de parkeerplaatsen op de Markt tussen huisnummer 38 en 43 (zijde van het Kruidvat) op vrijdag 15 april d.m.v. een parkeerverbod E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘15/04 van 12u tot 16u’ in functie van het spannen van de kabel;
Parkeervrij houden van de volledige parking onder de bomen op het middenplein op zaterdag 16 april d.m.v. een parkeerverbod E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘16/04 van 11u tot 16u30’.
Parkeervrij houden van de parkeerplaatsen op de Markt tussen huisnummer 38 en 43 (zijde van het Kruidvat) op dinsdag 19 april d.m.v. een parkeerverbod E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘19/04 van 6u tot 10u’ voor het verwijderen van de kabel.
De organisator verwittigt de bewoners en handelaars van de Markt over het afsluiten van de Markt en over het parkeerverbod.
De organisator waakt op de veiligheid van de deelnemers en de bezoekers en zorgt dat er in het afgesloten deel van de Markt steeds een vrije doorgang van minstens vier meter breedte beschikbaar is op de rijbaan voor de hulpdiensten. Binnen deze vier meter mogen geen vaste obstakels geplaatst worden.
De levering van de verkeerssignalisatie en de plaatsing van de parkeerverbodsborden en de omleiding gebeurt door de stad. Bij het einde van het evenement zal de signalisatie door de organisatie aan de kant geplaatst worden.
In het geval er schade aan het openbaar domein wordt vastgesteld dat rechtstreeks of onrechtstreeks een gevolg is van dit evenement moet dit worden hersteld tot voldoening van het stadsbestuur.
De organisatoren moeten te allen tijde onderhavige vergunning, op eenvoudig verzoek van een bevoegd persoon, kunnen voorleggen.
Het is noodzakelijk om aanvullende verkeersmaatregelen te nemen voor een vlot en veilig verloop van het evenement en voor de verkeersveiligheid van de deelnemers, de toeschouwers en de andere weggebruikers.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg;
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, gewijzigd bij het ministerieel besluit van 1 februari 1991, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Het algemeen politiereglement van Lokeren.
Naar aanleiding van het schoolfeest (Golden Run) van de Basisschool Doorslaar op vrijdag 22 april 2022 wordt een tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd.
De volgende verkeersmaatregelen dienen te worden genomen:
1§1. Het verkeersvrij maken van Doorslaardorp tussen de Kaaswinkeldreef en de Galgedreef op vrijdag 22 april 2022 van 15 uur tot en met 19u30
d.m.v. een nadar met C3-bord in Doorslaardorp ter hoogte van de Kaaswinkeldreef en de Galgedreef;
Een omleiding wordt voorzien voor het doorgaand verkeer en de bussen van De Lijn d.m.v. de borden F41 via de Kaaswinkeldreef, de Galgedreef en omgekeerd.
1§2. Bij de opstelling van de activiteiten op straat dient rekening te worden gehouden met de bereikbaarheid van de omliggende panden en gebouwen voor de tussenkomst van de nooddiensten (obstakelvrije doorgang van > 4 meter);
1§3. Parkeerverbod
Parkeerverbod op de beide zijden van Doorslaardorp en dit vanaf het kruispunt met de Galgedreef tot aan de Kaaswinkeldreef d.m.v. verkeersbord E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘22/04 van 14 uur tot 19u30.
Parkeerverbod in de Kaaswinkeldreef t.h.v. oneven huisnummers d.m.v. verkeersbord E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘22/04 van 14 tot 19u30’;
* parkeerverbod in de Galgedreef t.h.v.even huisnummers d.m.v. verkeersbord E1 met onderbord type x en v met vermelding ‘22/04 van 14 tot 19u30’;
De levering van de verkeerssignalisatie en de plaatsing van de parkeerverbodsborden en de omleiding gebeurt door de stad. Bij het einde van het evenement zal de signalisatie door de organisatie aan de kant geplaatst worden.
In het geval er schade aan het openbaar domein wordt vastgesteld dat rechtstreeks of onrechtstreeks een gevolg is van dit evenement moet dit worden hersteld tot voldoening van het stadsbestuur.
De organisatoren moeten te allen tijde onderhavige vergunning, op eenvoudig verzoek van een bevoegd persoon, kunnen voorleggen.