Gelet op artikel 302 van het decreet lokaal bestuur dat bepaalt "zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn organiseert bij reglement een systeem van klachtenbehandeling";
Gelet op artikel 303 dat verder bepaalt dat de klachtenbehandeling op ambtelijk niveau moet gebeuren en maximaal onafhankelijk van de diensten waarop de klachten betrekking hebben;
Overwegende dat het Infopunt wordt voorgesteld als dienst die de registratie, opvolging en afhandeling van alle meldingen en klachten zal beheren;
Het decreet lokaal bestuur artikel 302 bepaalt "zowel de gemeenteraad als de raad voor maatschappelijk welzijn organiseert bij reglement een systeem van klachtenbehandeling". Artikel 303 bepaalt verder nog dat dit op ambtelijk niveau moet gebeuren en maximaal onafhankelijk van de diensten waarop de klachten betrekking hebben.
Het Infopunt staat in voor veel eerstelijnscontacten met burgers, anderzijds heeft het Infopunt een ondersteunende en samenwerkende rol tegenover de andere diensten. Het Infopunt is dan ook de uitgelezen onafhankelijke dienst om op ambtelijk niveau de behandeling van klachten en meldingen te beheren.
De registratie, opvolging en afhandeling zal gebeuren via Topdesk. Er is voldoende aandacht voor de minder digitale burgers en klantvriendelijkheid.
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd om het reglement m.b.t. de behandeling van klachten en meldingen goed te keuren.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het reglement m.b.t. de behandeling van klachten en meldingen goed.