Gelet op de brief van 6 december 2021 van EVA-VZW PROLOCC met de uitnodiging voor de algemene vergadering op dinsdag 21 december om 19u30, welke online doorgaat wegens de geldende coronamaatregelen;
Gelet op art. 225-230 en art. 245-247 m.b.t. de extern verzelfstandige agentschappen in het decreet over het lokaal bestuur in het algemeen, en art. 246 in het bijzonder.
Overwegende dat het de uitdrukkelijke bedoeling is van de decreetgever dat de gemeenteraad de mogelijkheid zou hebben de agenda te bespreken van het Extern Verzelfstandigd Agentschap in privaatrechtelijke vorm; dat met die bedoeling het college van burgemeester en schepenen de gemeenteraad kennis geeft van datum en agenda van de algemene vergadering van het extern verzelfstandigd agentschap;
Overwegende dat de gemeenteraad de agenda dient goed te keuren en de gebeurlijke standpunten dient te bepalen die de mandaathouders op de vergadering dient in te nemen;
Overwegende dat aan de gemeenteraad de kennisgeving wordt verschaft via de documenten die aan het dossier zijn toegevoegd;
Overwegende dat de nodige ruimte tijdens de raadszitting beschikbaar is voor toelichting door de vertegenwoordiger van de stad en voor vraagstelling door de raad en dit conform de behoeften van de raad op dat vlak;
Gelet op het gemeenteraadsbesluit van 25 maart 2019 waarbij Marina Van Hoorick als effectieve vertegenwoordiger werd aangeduid en de heer Filip Anthuenis als plaatsvervanger en dit tot het einde van de legislatuur;
Overwegende dat de agenda van de algemene vergadering de hierna vermelde punten omvat:
1. Vaststelling agenda en mandaat.
2. Goedkeuring verslag 29 juni 2021
3. Budget 2022. Vaststelling
4. Budget 2022. Goedkeuring
Met brief van 6 december 2021 bezorgt EVA-VZW PROLOCC de uitnodiging voor de algemene vergadering op dinsdag 21 december 2021 om 19u30. Wegens de huidige omstandigheden en geldende coronamaatregelen zal de vergadering online doorgaan.
Het is de uitdrukkelijke bedoeling van de decreetgever dat de gemeenteraad de mogelijkheid zou hebben de agenda te bespreken van het extern verzelfstandigd agentschap in privaatrechtelijke vorm; dat met die bedoeling het college van burgemeester en schepenen de gemeenteraad kennis geeft van datum en agenda van de algemene vergadering van het extern verzelfstandigd agentschap.
Het college nodigt de gemeenteraad uit om de agenda goed te keuren en de gebeurlijke standpunten te bepalen die de mandaathouder op de vergadering dient in te nemen.
De gemeenteraad heeft in haar zitting van 25 maart 2019 schepen Van Hoorick aangeduid als effectief vertegenwoordiger van de stad Lokeren in de algemene vergadering en burgemeester Filip Anthuenis als plaatsvervanger.
Aan de gemeenteraad wordt de kennisgeving verschaft via de documenten die aan het dossier zijn toegevoegd. De nodige ruimte is tijdens de raadszitting beschikbaar voor toelichting door de vertegenwoordiger van de stad Lokeren en voor vraagstelling door de raad en dit conform de behoeften van de raad op dat vlak.
De agenda van de algemene vergadering omvat de volgende punten:
1. Vaststelling agenda en mandaat.
2. Goedkeuring verslag 29 juni 2021
3. Budget 2022. Vaststelling
4. Budget 2022. Goedkeuring.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda van de algemene vergadering van EVA-VZW PROLOCC op 21 december 2021 goed te keuren.
De voorgestelde agenda van de algemene vergadering van EVA-VZW goed te keuren nl.:
1. Vaststelling agenda en mandaat.
2. Goedkeuring verslag 29 juni 2021.
3. Budget 2022. Vaststelling.
4. Budget 2022. Goedkeuring.
Deze agendapunten zullen behandeld worden in de algemene vergadering van dinsdag 21 december 2021. Wegens de geldende coronamaatregelen zal de vergadering online georganiseerd worden.
Aan de vertegenwoordigers namens de stad nl. de effectieve vertegenwoordiger, mevrouw Marina Van Hoorick en de plaatsvervanger, de heer Filip Anthuenis, wordt gemeld dat ze de agendapunten die zullen behandeld worden in de algemene vergadering, goedkeuren.
Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan PROLOCC EVA-vzw, Torenstraat 1 te 9160 Lokeren.