Overwegende dat bij gemeenteraadsbesluit van 29 november 2021, de statutaire en contractuele personeelsformatie van het administratief en logistiek kader van de PZ Lokeren werd vastgesteld als volgt:
Statutair:
1 fulltime equivalent adviseur klasse 2 PLIF en beleidsondersteuning (A-niveau)
1 fulltime equivalent adviseur klasse 2 Jurist en DPO (A-niveau)
3 fulltime equivalent consulent (B-niveau)
1 fulltime equivalent consulent ICT (B-niveau)
1 fulltime equivalent consulent milieuhandhaver (B-niveau)
14 fulltime equivalent assistent (C-niveau)
Contractueel:
3 fulltime equivalent hulpkracht (D-niveau)
Eén fulltime betrekking van statutair hulpkracht is uitdovend en wordt vastgesteld tot het vrijkomen ervan;
Gelet op het feit dat voor de dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat) 5 statutaire assistenten (niveau C) en voor het functioneel beheer 2 statutaire assistenten (niveau C) of 2 inspecteurs voorzien zijn;
Overwegende dat bij besluit Burgemeester van 17 mei 2021 kennis werd genomen van de non-activiteit voorafgaand aan de pensionering van een inspecteur van de dienst LIK & Gerechtelijk bureel (functioneel beheer) met ingang van 1 november 2021;
Overwegende dat in de formatie voor de bestaffing van de dienst LIK & Gerechtelijk bureel voor het functioneel beheer zowel plaatsen voor inspecteurs als voor assistenten Calog C voorzien zijn;
Overwegende dat voor de invulling van één van deze functies een statutaire assistent Calog C intern wordt doorgeschoven van het gerechtelijk secretariaat naar het functioneel beheer;
Overwegende dat bijgevolg één statutaire betrekking van assistent (niveau C) dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat) vacant dient te worden verklaard binnen de statutaire personeelsformatie van het administratief en logistiek personeel van politie;
Overwegende dat we bijgevolg één statutaire betrekking van assistent (niveau C) dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat), vacant willen verklaren binnen de statutaire personeelsformatie van het administratief en logistiek personeel van politie;
Overwegende dat het geen gespecialiseerde betrekking betreft;
Overwegende dat in deel VI, Titel II, hoofdstuk 2 van het KB d.d. 30 maart 2001, laatst gewijzigd bij K.B. van 14 april 2013, tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten bepalingen zijn opgenomen inzake de regeling van de mobiliteit;
Overwegende dat art. VI.II.15 van voornoemd koninklijk besluit bepaalt dat naast het vacant verklaren van de betrekking, de gemeenteraad ook beslist :
- of het gaat om een gespecialiseerde betrekking,
- over de wijze van selectie,
- of er een wervingsreserve wordt aangelegd voor een gelijkwaardige functionaliteit;
dat indien een beslissing genomen wordt om een wervingsreserve aan te leggen, alle in het raam van de mobiliteit geschikt bevonden kandidaten in principe worden opgenomen in de mobiliteitsreserve die geldt voor een zelfde functionaliteit;
dat deze mobiliteitsreserve geldig is tot de datum van de oproep tot kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus;
Overwegende dat voorgesteld wordt om geen wervingsreserve vast te stellen;
Overwegende dat in deel VI, Titel II, hoofdstuk 1, Afdeling II van het KB dd. 30 maart 2001 bepalingen zijn opgenomen inzake de eerste aanwijzing van een personeelslid van het administratief en logistiek kader, dat enkel van toepassing is op het personeelslid dat is benoemd overeenkomstig art. V.II.6 van hetzelfde KB dd. 30 maart 2001;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet;
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur;
Gelet op het K.B. van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten;
Gelet op het KB van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
Gelet op de ministeriële omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones;
Bij gemeenteraadsbesluit van 29 november 2021 werd de statutaire en contractuele personeelsformatie van het administratief en logistiek kader van de PZ Lokeren als volgt samengesteld :
Statutair:
1 fulltime equivalent adviseur klasse 2 PLIF en beleidsondersteuning (A-niveau)
1 fulltime equivalent adviseur klasse 2 Jurist en DPO (A-niveau)
3 fulltime equivalent consulent (B-niveau)
1 fulltime equivalent consulent ICT (B-niveau)
1 fulltime equivalent consulent milieuhandhaver (B-niveau)
14 fulltime equivalent assistent (C-niveau)
Contractueel:
3 fulltime equivalent hulpkracht (D-niveau)
Voor de dienst LIK & Gerechtelijk bureel is organiek 5 statutaire assistenten (niveau C) en voor het functioneel beheer 2 statutaire assistenten (niveau C) of 2 inspecteurs voorzien.
Bij besluit Burgemeester van 17 mei 2021 werk kennis genomen van de non-activiteit voorafgaand aan het pensioen van een inspecteur van politie van de dienst LIK & Gerechtelijk bureel (functioneel beheer) met ingang van 1 november 2021.
In de formatie voor de bestaffing van de dienst LIK & Gerechtelijk bureel (functioneel beheer) werden zowel plaatsen voor inspecteur van politie als voor assistent (Calog C) voorzien.
De invulling van één van deze functies zal gebeuren door de interne verschuiving van een statutaire assistent (Calog C) die tewerkgesteld is op de dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat).
De betrekking van assistent (niveau C), dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat) is geen gespecialiseerde betrekking.
De heer Dirk De Paepe, Korpschef, stelt voor om deze betrekking vacant te verklaren via de mobiliteitsregeling, waarvan de nadere regels worden vastgesteld bij KB van 20 november 2001.
Aan de raad wordt voorgesteld om volgende selectiewijze vast te stellen:
- het inwinnen, per kandidaat, van het gemotiveerd advies van de korpschef onder wiens bevoegdheid de vacante betrekking valt;
- het houden van een interview met de verschillende kandidaten door de korpschef of zijn gemachtigde
De betrekkingen niet te begeven naar anciënniteit van de kandidaten.
Er wordt voorgesteld geen wervingsreserve aan te leggen voor een gelijkwaardige functionaliteit die geldig is tot de datum van de oproep tot kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus.
Aan de raad wordt gevraagd om akkoord te gaan met de voorgestelde vacantverklaring, de selectiewijze en het niet aanleggen van een wervingsreserve voor een gelijkwaardige functionaliteit die geldig is tot de datum van de oproep tot kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus.
In de statutaire formatie van het administratief en logistiek personeel van de PZ Lokeren één betrekking van assistent (niveau C) – dienst LIK & Gerechtelijk bureel (secretariaat) - vacant te verklaren.
Het betreft geen gespecialiseerde betrekking.
De betrekking niet te begeven naar anciënniteit van de kandidaten.
Volgende selectiewijze vast te stellen:
- het inwinnen, per kandidaat, van het gemotiveerd advies van de korpschef onder wiens bevoegdheid de vacante betrekking valt;
- het houden van een interview met de verschillende kandidaten door de korpschef of zijn gemachtigde.
Geen wervingsreserve aan te leggen voor een gelijkwaardige functionaliteit die geldig is tot de datum van de oproep tot kandidaten van de tweede navolgende mobiliteitscyclus.