Gelet op het KB van 1 december 1975, artikelen 2.36 en 22 septies, die de modaliteiten van speelstraten weergeeft;
Gelet op het KB van 9 oktober 1998 (aanvulling van KB 1 december 1975) met extra modaliteiten voor de organisatie van speelstraten;
Gelet op het MB van 11 oktober 1976, artikel 9.2 bis waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
Gelet op het stedelijk reglement speelstraten, goedgekeurd in de gemeenteraad van 27 november 2017 ;
Overwegende dat de aanvraagprocedure werd gewijzigd in kader van digitalisering en administratieve vereenvoudiging;
Gelet op de bepalingen van het decreet lokaal bestuur;
Het stedelijk reglement speelstraten als volgt te wijzigen:
Artikel 4 - Aanvraag
Bewoners vragen zelf een speelstraat aan met behulp van het online evenementenloket. Doe je volledige aanvraag via https://lokeren.be/evenementenloket.
Volgende bestanden dienen in bijlage geplaatst te worden: overzicht meters/peters & bewonersbevraging.
De aanvraag moet minstens 2 maanden voor de uitvoering van de speelstraat worden ingediend.
Artikel 5 - De procedure
1. Breng voor je aanvraag volgende zaken in orde:
2. Alle stappen doorlopen? Doe dan je volledige aanvraag hier (online evenementenloket).
3. Stad Lokeren onderzoekt de aanvraag een formuleert een advies, dat bindend is. De aanvragen die een negatief advies kregen, worden hiervan schriftelijk op de hoogte gebracht.
4. De peters/meters van de goedgekeurde speelstraten zullen de afsprakennota ondertekenen (cfr.art.3,pt 4).
5. De stad verspreid een brief naar alle inwoners van de desbetreffende speelstraat met de bekendmaking van de speelstraat.
6. Indien in éénzelfde periode meer speelstraten worden aangevraagd dan de Stad Lokeren kan of wenst te organiseren, dan wordt de keuze gemaakt op basis van de datum van aanvraag.