Terug
Gepubliceerd op 17/09/2020

2020_GR_00131 - Intercommunale Durme Moervaart. Algemene vergadering vrijdag 12 juni 2020. Aktename agenda en vaststelling mandaat.

Gemeenteraad
ma 25/05/2020 - 20:00 raadszaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Filip Anthuenis, Filip Liebaut, Claudine De Waele, Sabine Van Rysselberghe, Marjoleine de Ridder, Marina Van Hoorick, Stefan Walgraeve, Nina Van der Sypt, Hector Van Hoye, Suleyman Harrouch, Marc Beuseling, Philippe Van Streydonck, Alain Debbaut, Jan Cools, Frederic Wiels, Ron Van Kersschaver, Manu Diericx, Marita Macharis, Isabelle Baeyens, Steven Verbeke

Verontschuldigd

Johan Van Havermaet, Pieter Ludo Gerits, Lena Van Boven, Marjon Thienpondt, Gerry De Landtsheer, Bjorn Rzoska, Guido De Waele, Freddy Verdurme, Oguz Poyraz, Eddy Van Bockstal, Marijke Duyck, Els Van Branden, Philip De Visscher, Bruno Reniers, Martine Rooms, Sylvie Van Acker

Secretaris

Steven Verbeke

Voorzitter

Filip Anthuenis
2020_GR_00131 - Intercommunale Durme Moervaart. Algemene vergadering vrijdag 12 juni 2020. Aktename agenda en vaststelling mandaat. 2020_GR_00131 - Intercommunale Durme Moervaart. Algemene vergadering vrijdag 12 juni 2020. Aktename agenda en vaststelling mandaat.

Motivering

Argumentatie

Overwegende dat met brief van 30 april 2020 IDM de uitnodiging bezorgde voor de algemene vergadering op vrijdag 12 juni 2020 om 18 uur in de vergaderzaal van IDM, Zelebaan 42 te 9160 Lokeren;

Overwegende dat het de uitdrukkelijke bedoeling van de decreetgever is dat de gemeenteraad de mogelijkheid zou hebben de agenda te bespreken van de dienstverlenende en opdrachthoudende intergemeentelijke samenwerkingsverbanden; dat met die bedoeling het college van burgemeester en schepenen de gemeenteraad kennis geeft van datum en agenda van de algemene vergadering van de dienstverlenende en opdrachthoudende samenwerkingsverbanden;

Overwegende dat aan de gemeenteraad de kennisgeving, aansluitend bij artikel 441 van het decreet lokaal bestuur, wordt verschaft via de documenten die aan het dossier zijn toegevoegd. De nodige ruimte is tijdens de raadszitting beschikbaar voor toelichting door een bestuurder en voor vraagstelling door de raad en dit conform de behoeften van de raad op dat vlak;

Overwegende dat de gemeenteraad in haar zitting van 25 februari 2019 de heer Guido De Waele heeft aangeduid als effectief vertegenwoordiger en de heer Jan Cools als plaatsvervanger voor het bijwonen van de algemene vergaderingen van IDM en dit tot het einde van de huidige legislatuur;

Overwegende dat het college de gemeenteraad uitnodigt om akte te nemen van de agenda en de gebeurlijke standpunten te bepalen die de mandaathouder op de vergadering dient in te nemen conform artikel 432 van het decreet lokaal bestuur t.t.z. de goedkeuring of afkeuring van de agendapunten moet bepaald worden voor elke algemene vergadering en daarvoor is een gemeenteraadsbesluit nodig;

Overwegende dat de agenda van de algemene vergadering van vrijdag 12 juni 2020 om 18 uur volgende agendapunten omvat:

1. Inzamelresultaten 2019
2. Goedkeuring van het jaarverslag van de Raad van Bestuur betreffende het werkingsjaar 2019.
3. Goedkeuring van 
a. de balans betreffende het boekjaar 2019
b. de resultatenrekening betreffende het boekhjaar 2019
c. de sociale balans betreffende het boekjaar 2019
4. aanvaarding van het verslag van de revisor
5. Kwijting te verlenen aan de bestuurders en revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2019.
6. Benoeming bestuurders

Overwegende dat aan de raad wordt voorgesteld om aan de vertegenwoordigers namens de stad opdracht te geven om de agendapunten die zullen behandeld worden in de algemene vergadering van vrijdag 12 juni 2020 goed te keuren;

Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur;

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Akte te nemen van de agenda van de algemene vergadering van IDM van vrijdag 12 juni 2020 nl.

1. Inzamelresultaten 2019
2. Goedkeuring van het jaarverslag van de Raad van Bestuur betreffende het werkingsjaar 2019.
3. Goedkeuring van 
a. de balans betreffende het boekjaar 2019
b. de resultatenrekening betreffende het boekhjaar 2019
c. de sociale balans betreffende het boekjaar 2019
4. Aanvaarding van het verslag van de revisor
5. Kwijting te verlenen aan de bestuurders en revisor voor de uitoefening van hun mandaat in 2019.
6. Benoeming bestuurders

Deze agendapunten zullen behandeld worden in de algemene vergadering van vrijdag 12 juni 2020 om 18 uur in de vergaderzaal van IDM, zelebaan 42 te 9160 Lokeren. 

Artikel 2

Aan de vertegenwoordigers namens de stad wordt gemeld om de agendapunten die zullen behandeld worden in de buitengewone algemene vergadering, goed te keuren.

Artikel 3

Een kopie van dit besluit wordt overgemaakt aan de Intercommunale Durme Moervaart, Zelebaan 42 te 9160 Lokeren of per mail aan debby.van.de.velde@idm.be