Overwegende dat de statuten van de Stedelijke Raad voor Feestelijkheden niet meer volledig voldoen aan de huidige werking van de adviesraad. De laatste statutenwijziging vond plaats op 30 januari 2006. Gezien er verschillende wijzigingen plaatsvonden in die periode onder meer de oprichting van een stedelijke dienst Evenementen, is het zinvol enkele wijzigingen en aanvullingen in de statuten in te voegen.
Gelet op het voorstel van de Stedelijke Raad voor Feestelijkheden. De belangrijkste wijzigingen zijn:
De samenwerking met de dienst Evenementen. Tot op heden was er enkel een verbinding met de stad door de schepen voor Feestelijkheden, nu is er dus een dubbele verbinding.
Individueel Lokerse geïnteresseerden in het lokale feestgebeuren kunnen deel uitmaken van de adviesraad. Tot op heden bestond het ledenbestand uit verenigingen en deskundigen.
De afgevaardigden van in de gemeenteraad vertegenwoordigde politieke partijen hebben geen stemrecht. Tot op heden waren zij wel stemgerechtigd wat in tegenspraak is met de huidige beslissing van het College om in de adviesraden een afvaardiging met raadgevende stem te hebben vanuit elke politieke fractie.
Er wordt per evenement dat de raad organiseert een verantwoordelijke aangesteld om in samenwerking met de voorzitter, de secretaris, de penningmeester en de dienst Evenementen het evenement te organiseren.
De functies van voorzitter, ondervoorzitter, penningmeester en secretaris zijn niet cumuleerbaar.
Overwegende dat gezien de coranalockdown de Stedelijke Raad voor Feestelijkheden via e-mail zijn goedkeuring gaf aan het voorstel voor statutenwijziging;
Overwegende dat de statuten bepalen dat elke wijziging ter goedkeuring dient voorgelegd te worden aan de Gemeenteraad;
De voorgelegde statutenwijziging van de Stedelijke Raad voor Feestelijkheden goed te keuren.
Afschrift van dit besluit te bezorgen aan de leden van de Stedelijke Raad voor Feestelijkheden en de Financieel directeur van de Stad.