Gelet op zijn beslissing van 29 april 2019 waarbij de statutaire en contractuele personeelsformatie werden aangepast en vastgesteld;
Overwegende dat een aantal wijzigingen worden voorgesteld:
SECTOR CULTUUR EN VRIJE TIJD
Toerisme en feestelijkheden
Overwegende dat de werking van het luik feestelijkheden zal worden geoptimaliseerd door overname van het takenpakket van de stedelijke raad voor feestelijkheden door de dienst toerisme en feestelijkheden; dat wordt voorgesteld om hiertoe de dienst op administratief vlak te versterken door een bijkomende halftijdse functie van administratief medewerker (C1-C3), contractueel;
Dienst cultuur
Overwegende dat binnen de dienst cultuur theaterruimten enkel met technieker worden verhuurd; dat het aantal voorstellingen is verhoogd in de loop der tijd; dat dit een grote werkdruk bij de technische personen geeft en veel flexibiliteit vergt van hen; dat theatergezelschappen maar heel laat doorsturen wat er van theatertechnieken wordt verwacht en planningen nog vaak last minute worden bijgestuurd, wat voor een grote mate van onvoorspelbaarheid in de werkzaamheden zorgt;
Overwegende dat men momenteel over 2 cultuurzalen (CCL en Torenzaal) beschikt, en men uitkijkt om ook in andere ruimten (Kunstacademie, jeugdhuizen, ea…) de mogelijkheid te creëren om extra culturele activiteiten te laten doorgaan; dat er een grote vraag vanuit verenigingen is om zalen met professionele hulp ter beschikking te krijgen; dat dit op dit moment gezien de huidige personeelsbezetting niet mogelijk is; dat er wel zalen ter beschikking zijn, maar geen technische ondersteuning mogelijk is;
Overwegende dat het bijgevolg wenselijk is om de technische ploeg binnen de dienst cultuur te versterken, nl. met 1fte theatertechnicus (C1-C3), contractueel;
Dienst sport en jeugd
Overwegende dat de personeelsformatie 1fte jeugdwerker (C1-C3) voorziet ; dat de taakinhoud gelinkt aan deze functie in de praktijk niet meer als dusdanig door de jeugdwerker wordt uitgevoerd ; dat een deel van de taken verschoven zijn naar de administratieve ploeg ; dat anderzijds het takenpakket van de jeugdconsulent is vergroot waardoor een verschuiving van taken zich ook daar opdringt; dat de jeugdwerker tevens meer en meer taken van de consulent vrije tijd dient over te nemen gezien de groeiende werklast ook daar ;
Overwegende dat deze toenemende taaklast bij de jeugdconsulent en de consulent vrije tijd noodzakelijkerwijze dient te leiden tot een verschuiving; dat deze toenemende taaklast wordt gewaardeerd op niveau B1-B3 ; dat bijgevolg wordt voorgesteld om de functie van jeugdwerker (C1-C3) te schrappen in de formatie van de dienst sport en jeugd (contractueel sociale maribel), en er een nieuwe functie van consulent vrije tijd (B1-B3), contractueel (sociale maribel), aan toe te voegen ;
SECTOR BURGERZAKEN, WELZIJN EN ONDERWIJS
Afdeling welzijn
Overwegende dat de dienst samenleving instaat voor het flankerend onderwijs en de brugfiguurwerking ; dat de Lokerse scholen deze werking appreciëren en sterk vragende partij zijn om de kwaliteit van de huidige werking te handhaven en indien mogelijk uit te breiden; dat bijgevolg voorgesteld wordt om de dienst samenleving binnen de afdeling welzijn te versterken met 0,5fte brugfiguur (B1-B3), contractueel ;
Dienst bevolking en burgerlijke stand
Overwegende dat de dienst bevolking en burgerlijke stand, in afwijking van het officiële organogram, bestaat uit volgende 3 teams : team bevolking en rijbewijzen, team burgerlijke stand en begraafplaatsen, en team andere nationaliteiten ; dat voorgesteld wordt om het organogram in die zin aan te passen, en de dienst voortaan « dienst burgerzaken » te noemen ;
Overwegende de dienst formatiegewijs bestaat uit het diensthoofd en administratief medewerkers ; dat het team bevolking bovendien ook over 1fte bestuursmedewerker beschikt die optreedt als expert in de materie en in moeilijke dossiers ;
Overwegende dat het diensthoofd aangeeft dat het, gezien de steeds ingewikkelder wordende wetgeving ter zake en het belang van een goede opvolging daarvan, aangewezen zou zijn om ook de twee andere teams, nl. team burgerlijke stand en begraafplaatsen, en team andere nationaliteiten, te voorzien van een expertenfunctie ;
Overwegende dat naar aanleiding van de audit die op de dienst werd uitgevoerd en de adviezen die daaruit voortvloeiden op vlak van personeelsbezetting voorgesteld wordt om de dienst met 2fte af te bouwen ; dat momenteel reeds 1fte statutair administratief medewerker ondersteuning biedt op de stafdienst ; dat voorgesteld wordt om hier ook formatiegewijs vorm aan te geven waardoor 1fte afbouw kan worden gerealiseerd ; dat deze functie van statutair administratief medewerker dan dient toegevoegd te worden aan de stafdienst (secretariaat) ;
Overwegende dat in de loop van 2020 twee pensioneringen te verwachten zijn van statutaire administratief medewerkers ; dat als gevolg hiervan en rekening houdend met de vraag van het diensthoofd voorgesteld wordt om wat deze functies betreft 1 statutaire functie van administratief medewerker af te bouwen en 1 functie van statutair administratief medewerker om te zetten naar een functie van bestuursmedewerker (B1-B3), contractueel ; dat bovendien voorgesteld wordt om een (ingevulde) contractuele functie van administratief medewerker uitdovend te maken en om te zetten naar bestuursmedewerker (B1-B3), contractueel in te vullen, en hiervoor een overgangsregeling te voorzien ;
Overwegende dat op de dienst bevolking en burgerlijke stand een statutaire functie van administratief medewerker niet langer is ingevuld (pensioen om medische redenen), en het ook niet de bedoeling is om deze functie nog langer in te vullen, gelet op de personeelsbehoefte (audit) en de beslissing van het bestuur om geen nieuwe statutaire tewerkstelling meer te creëren; dat op de dienst echter een contractueel personeelslid voor 0,2fte in overtal is aangesteld ; dat bijgevolg wordt voorgesteld om 1fte statutair administratief medewerker te schrappen en 0,25 fte contractueel administratief medewerker te voorzien, waardoor het aantal administratief medewerkers op de dienst wordt afgerond op 8fte ;
SECTOR INFRASTRUCTUUR
Administratieve ondersteuning
Overwegende dat de administratieve ondersteuning van de sector infrastructuur momenteel bestaat uit 5fte in de stadsformatie (2fte statutair en 3fte contractueel) en 1fte in de OCMW formatie (statutair) ; dat momenteel 0,7fte contractueel in overtal is aangesteld in de stadsformatie, waarvan 0,5fte effectief wordt gepresteerd ; dat bijgevolg wordt voorgesteld om 0,5fte contractueel administratief medewerker toe te voegen aan de formatie (stad) ;
Overwegende dat ondanks het hierboven geschetste overtal in de algemene administratieve ondersteuning van de drie diensten nog een tekort wordt vastgesteld; dat o.a. problemen worden vastgesteld bij de opvolging van de gunningsprocedures en de opmaak en uitwerking van collegebesluiten; dat de huidige personeelsbezetting onvoldoende blijkt om alle administratie op te volgen van zowel Wegen & Riolering, Gebouwen als Groen; dat bijgevolg wordt voorgesteld om de personeelsformatie van de sector infrastructuur bijkomend uit te breiden met 0,5fte contractueel administratief medewerker (C1-C3) ;
Dienst wegen en rioleringen
Overwegende dat de huidige focus van het team mobiliteit vooral gericht is op het behandelen van klachten; dat er onvoldoende tijd en ruimte blijft voor verkeerskundige problemen, mobiliteitsvraagstukken, plaatsbezoeken, controles en visie; dat het belangrijk is zaken grondig aan te kunnen pakken; dat de mobiliteitsambtenaar zich vooral zou moeten kunnen focussen op het meer inhoudelijke en beleidsmatige werk; dat het aangewezen zou zijn om de dienst te versterken met een extra kracht die zich vooral zou dienen te concentreren op het praktische en controlerende werk; dat bijgevolg wordt voorgesteld om de personeelsformatie uit te breiden met 1fte mobiliteitsconsulent (B1-B3), contractueel;
DIENSTEN ALGEMEEN DIRECTEUR
Interne dienst voor preventie en bescherming op het werk
Overwegende dat de IDPBW reeds eerder een problematiek signaleerde op vlak van personeelsbezetting, zowel kwalitatief als kwantitatief ; dat op deze laatste bekommernis bij raadslbeslissing d.d. 28 januari jl. reeds een antwoord werd geboden door de personeelsformatie uit te breiden met 0,5fte administratief medewerker; dat sindsdien 1fte administratief medewerker is aangesteld ;
Overwegende dat in de personeelsformatie tevens een kwalitatief tekort wordt vastgesteld ; dat de administratieve ondersteuning (1fte) in de praktijk werd omgezet naar werkzaamheden die structurele oplossingen brengen voor meerdere gebouwen en diensten i.p.v. zuiver administratief werk ; dat een inhoudelijk kwalitatieve personeelsbezetting ook niet onbelangrijk is in het licht van de continuïteit van deze « tweemansdienst »; dat bijgevolg wordt voorgesteld om de functie van administratief medewerker (C1-C3) uitdovend te maken en om te zetten naar een functie van preventiedeskundige (B1-B3), contractueel (waarvan 0,5 sociale maribel) en een overgangsmaatregel te voorzien;
Stafdienst
Team secretariaat :
Overwegende dat er in de personeelsformatie voor het team secretariaat 2fte administratief medewerker (C1-C3, contractueel) zijn voorzien (excl. bijkomend 1fte vanuit team bevolking, zoals hierboven geschetst) ; dat 1fte wordt ingezet aan de balie ; dat de overige 1fte wordt ingezet in de backoffice werking van de dienst ;
Overwegende dat de uitdagingen voor de dienst niet gering zijn, bv. motor van digitalisering op diverse vlakken zowel intern als extern, nieuw notuleringsprogramma, inkanteling OCMW ; dat dit een bijkomende belasting betekent voor de dienst (zowel kwalitatief als kwantitatief) die niet langer 2fte administratief medewerkers op niveau C1-C3 verantwoordt, maar eerder aanleiding geeft tot een upgrade van één van beide functies ; dat bijgevolg wordt voorgesteld om 1fte administratief medewerker (C1-C3) om te zetten naar een functie van bestuursmedewerker (B1-B3), contractueel en een overgangsregeling te voorzien;
Team communicatie :
Overwegende dat de huidige personeelsformatie van het team communicatie bestaat uit 1 fte communicatieambtenaar (A1a-A3a), 1fte (web)redacteur en 0,5fte administratief medewerker ; dat de communicatieambtenaar op relatief korte termijn de organisatie verlaat (pensioen) ; dat wordt voorgesteld deze functie te schrappen in de statutaire formatie en te voorzien in de contractuele formatie en een overgangsregeling te voorzien;
Overwegende dat de dienst dagdagelijks steeds meer uitdagingen ervaart onder meer met betrekking tot digitale communicatie, gebruik van social media, uitbouw van city-marketing, de uitbouw van een digitaal platform in het kader van burgerparticipatie, de voortdurend groeiende noden van de diensten op vlak van communicatie in de meest brede zin ; dat wordt voorgesteld om de dienst te versterken en de personeelsformatie uit te breiden met een communicatiedeskundige (B1-B3), contractueel ;
ONDERSTEUNENDE DIENSTEN
Dienst ICT
Overwegende dat het bestuur in deze legislatuur sterk wil inzetten op een aantal domeinen waarvoor de beschikbaarheid en inzet van ICT meer dan ooit noodzakelijk is, waaronder de uitbouw van online dienstverlening, smart city, modernisering van loket- en onthaalbeleid, burgerparticipatie, enz. ; dat ook intern een aantal uitdagingen dienen aangepakt te worden, bv. het up to date brengen van de eigen infrastructuur, de integratie van diverse toepassingen, het mee helpen installeren van de werkplek van de toekomst, enz ;
Overwegende dat bovenstaande plannen niet haalbaar zijn met de huidige personeelsbezetting ; dat een uitbreiding van de personeelsformatie aangewezen is, nl. met :
Dienst personeel en organisatie
Overwegende dat in 2018 bij de afsplitsing van de woonzorgcentra vanuit de dienst personeel en organisatie verhoudingsgewijs 0,55 fte te veel werd overgedragen aan Sakura; dat er destijds immers werd voor geopteerd om personeelsleden voor hun volledige prestatiebreuk ofwel in de ene ofwel in de andere entiteit tewerk te stellen; dat sinds de afsplitsing een tekort wordt vastgesteld, enerzijds om voldoende te kunnen inzetten op personeelsbeleid en anderzijds om het steeds groeiend aantal selectieprocedures te kunnen bolwerken; dat bijgevolg voorgesteld wordt, om het team personeelsbeleid te versterken met 1 fte bestuursmedewerker (B1-B3), contractueel;
Overwegende dat het team personeelsbeleid momenteel wordt aangestuurd door het afdelingshoofd; dat het team bestaat uit 1 fte bestuursmedewerker; dat sinds de uitdiensttreding van het sectorhoofd de takenlast van het sectorhoofd is overgegaan naar het afdelingshoofd; dat daaruit voortvloeiend ook een aantal taken van het afdelingshoofd is overgegaan naar het rest van de dienst, voornamelijk naar de bestuursmedewerker personeelsbeleid; dat het onder meer gaat om de rechtspositieregeling, het arbeidsreglement en de functiebeschrijvingen; dat de geëvolueerde functie-inhoud niet langer in lijn is met het functieniveau; dat de functievereisten een B4-B5 niveau verantwoorden; dat bijgevolg wordt voorgesteld om de statutaire functie van bestuursmedewerker B1-B3 (team personeelsbeleid) om te zetten naar een statutaire functie van deskundige personeelsbeleid (B4-B5), en een overgangsregeling te voorzien;
Financiële dienst
Overwegende dat de financiële dienst bestaat uit een team ontvangsten en debiteurenbeheer, een team aankopen, een team beheer en beleid, en een team boekhouding;
Overwegende dat het team beheer en beleid wordt aangestuurd door een hoofdboekhouder (B4-B5); dat aan het hoofd van het team aankopen een bestuursdeskundige staat (B4-B5) en aan het hoofd van het team boekhouding een hoofdboekhouder (B4-B5); dat aan het hoofd van het team ontvangsten en debiteurenbeheer een bestuursmedewerker (B1-B3) staat;
Overwegende dat na de inkanteling van het OCMW het team ontvangsten en debiteurenbeheer is verdubbeld in aantal; dat sinds de invulling van de functie van bestuursmedewerker tevens de taakinhoud is geëvolueerd en toegenomen, vooral ingevolge het niet langer invullen van de functie van bestuurssecretaris; dat de focus van het team oorspronkelijk uitsluitend lag op het opmaken en invorderen van belastingen; dat nadien o.a. het kassabeheer financiële dienst (voor eigen dienst en ook het centrale beheer) werd toegevoegd, en het volledige debiteurenbeheer, dit laatste in eerste instantie voor de stad en sinds 2018 ook voor het OCMW; dat naar analogie met de overige 3 teams van de dienst een aansturing op niveau B4-B5 verantwoord is; dat bijgevolg wordt voorgesteld om in de personeelsformatie de statutaire functie van bestuursmedewerker financiële dienst (B1-B3) om te zetten naar een statutaire functie van bestuursdeskundige (B4-B5), en een overgangsregeling te voorzien;
Overwegende dat de formatie en het organogram van de financiële dienst nog niet werden aangepast in het kader van de afsplitsing van de woonzorgcentra en uitdiensttredingen; dat voorgesteld wordt om van deze gelegenheid gebruik te maken om dit ook te doen; dat dit resulteert in het schrappen van 0,8fte contractueel administratief medewerker;
Overwegende dat een aantal bezette statutaire en contractuele betrekkingen in de formatie in overtal zijn opgenomen; dat er eveneens een aantal overgangsbepalingen zijn vastgesteld; dat wordt voorgesteld om de bepalingen die uitwerking hebben gekregen te schrappen.
Gelet op de voorgestelde organogrammen;
Gelet op het overleg in het managementteam van 4 april 2019 en het advies verstrekt in deze vergadering;
Gelet op de notulen van het syndicaal overlegcomité van 14 mei 2019;
Gelet op het decreet lokaal bestuur;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering d.d. 7 december 2007, zoals later gewijzigd, houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;
– In de statutaire personeelsformatie volgende aanpassingen door te voeren:
* volgende functies toe te voegen :
- 1 fte deskundige personeelsbeleid B4 B5
- 1 fte bestuursdeskundige B4 B5
* volgende functies te schrappen :
- 3 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken)
- 2 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3
- 1 fte communicatieambtenaar A1a A2a A3a
– In de contractuele personeelsformatie volgende aanpassingen door te voeren :
* volgende functies te schrappen :
- 1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken)
- 0,5 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (IDPBW)
- 1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (stafdienst - secretariaat)
- 0,8 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (financiële dienst)
* volgende functies toe te voegen :
- 0,5 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (toerisme)
- 1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (infrastructuur)
- 0,25 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken)
- 1 fte theatertechnicus C1 C2 C3
- 0,5 fte brugfiguuur B1 B2 B3
- 1 fte mobiliteitsconsulent B1 B2 B3
- 0,5 fte preventiedeskundige B1 B2 B3
- 4 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3
- 1 fte communicatiedeskundige B1 B2 B3
- 1 fte automatiseringsconsulent B4 B5
- 1 fte frontoffice consulent B4 B5
- 1 fte communicatieambtenaar A1a A2a A3a
– In de contractuele personeelsformatie sociale maribel volgende aanpassingen door te voeren:
* volgende functies te schrappen :
- 1 fte jeugdwerker C1 C2 C3
- 0,5 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (IDPBW)
* volgende functies toe te voegen :
- 1 fte consulent vrije tijd B1 B2 B3
- 0,5 fte preventiedeskundige B1 B2 B3
- Het algemeen organogram en de organogrammen van de volgende diensten en sectoren aan te passen en vast te stellen zoals voorgesteld:
- toerisme en feestelijkheden
- cultuur
- sport en jeugd
- welzijn
- samenleving
- burgerzaken
- infrastructuur
- wegen en rioleringen
- interne veiligheid en noodplanning
- stafdienst
- ICT
- P&O
- financiële dienst
Rekening houdend met de hiervoor genomen beslissingen, de personeelsformatie vastgesteld bij zijn beslissing van 28 april 2019, aan te passen en vast te stellen zoals hierna volgt. De betrekkingen zijn uitgedrukt in voltijdse equivalenten.
STATUTAIRE BETREKKINGEN
1 algemeen directeur
NIVEAU A
RANG Av
GRAAD BESTUURSSECRETARIS
1 archivaris (A1a A2a A3a)
1 bestuurssecretaris (A1a A2a A3a) (Stafdienst)
1 milieuambtenaar (A1a A2a A3a)
1 ruimtelijk planner (A1a A2a A3a)
1 veiligheidscoördinator (A1a A2a A3a)
RANG Ax
GRAAD AFDELINGSHOOFD
1 afdelingshoofd HR (A4a-A4b)
1 intern preventieadviseur-ambtenaar noodplanning (A4a-A4b)
1 stedenbouwkundige-sectorhoofd Omgeving (A4a-A4b)
RANG Ay
GRAAD DIRECTEUR
1 sectorhoofd Cultuur en Vrije Tijd (A5a-A5b)
1 sectorhoofd Infrastructuur (A5a-A5b)
1 sectorhoofd burgerzaken, welzijn en onderwijs (A5a-A5b)
NIVEAU B
RANG Bv
GRAAD DESKUNDIGE
1 adjunct-bibliothecaris (B1 B2 B3)
2 adjunct-milieuambtenaar (B1 B2 B3)
3 bestuursmedewerker (B1 B2 B3) (1 burgerzaken, 2 omgeving)
1 boekhouder (B1 B2 B3)
1 coördinator groendienst (B1 B2 B3)
1 coördinator wegenwerken (B1 B2 B3)
2 cultuurfunctionaris-stafmedewerker (B1 B2 B3)
1 economieconsulent (B1 B2 B3)
1 groenambtenaar (B1 B2 B3)
1 groencoördinator (B1 B2 B3)
1 hoofdtheatertechnicus (B1 B2 B3)
1 huisvestingsconsulent (B1 B2 B3)
1 mobiliteitsambtenaar (B1 B2 B3)
RANG Bx
GRAAD : HOOFDDESKUNDIGE
1 accommodatiebeheerder (B4-B5)
2 bestuursdeskundige (B4 B5) (financiële dienst)
1 deskundige personeelsbeleid (B4-B5)
1 diensthoofd promotie (B4-B5)
1 diensthoofd Samenleving (B4-B5)
1 diensthoofd Toerisme en Feestelijkheden (B4-B5)
1 GIS- en projectencoördinator (B4-B5)
1 hoofdboekhouder (B4 B5)
1 patrimoniumambtenaar (B4-B5)
1 systeem- en netwerkbeheerder (B4-B5)
2 technisch deskundige (B4-B5)
Afhankelijk van het invullen van de betrekking via aanwerving of via bevordering
NIVEAU B OF NIVEAU C
Rang Bv of rang Cx
GRAAD DESKUNDIGE
1 bestuursmedewerker (B1-B3) of 1 administratief hoofdmedewerker (C4-C5) (dienst P&O)
NIVEAU C
RANG Cv
GRAAD : ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
10,5 administratief medewerker (C1 C2 C3)
2 bibliotheekmedewerker (C1 C2 C3)
GRAAD TECHNISCH MEDEWERKER
1 accommodatiemedewerker (C1 C2 C3)
1 technieker (C1 C2 C3) (sport)
6 techniekers (C1 C2 C3), waarvan 1 metaalwerken, 1 loodgieterij, 1 garage, 1 metselwerken, 1 schilderwerken en 1 schrijnwerkerij
4 technisch ploegleider (C1 C2 C3)
1 verantwoordelijke recyclagepark (C1 C2 C3)
RANG Cx
GRAAD DESKUNDIGE
1 administratief hoofdmedewerker (C4 C5) (stafdienst/secretariaat)
1 hoofdtechnieker elektriciteit (C4 C5)
NIVEAU D
RANG Dv
GRAAD ADMINISTRATIEF ASSISTENT
0,5 bibliotheekassistent (D1 D2 D3)
GRAAD TECHNISCH ASSISTENT
1 adjunct-theatertechnicus (D1 D2 D3)
14 technisch assistent (D1 D2 D3)
3 technisch assistent (D1 D2 D3), waarvan 1 metselwerken, 2 schrijnwerkerij (D1 D2 D3)
2 technisch assistent begraafplaatsen (D1 D2 D3)
CONTRACTUELE BETREKKINGEN
1 financieel directeur
1 beiaardier (forfaitaire vergoeding)
2.200 uren/jaar gidsen-bewaarder (forfaitaire vergoeding)
NIVEAU A
RANG Av
GRAAD BESTUURSSECRETARIS
1 ambtenaar integrale veiligheid (A1a-A2a-A3a)
1 bestuurssecretaris (A1a-A2a-A3a)
1 bibliothecaris (A1a-A2a-A3a)
1 communicatieambtenaar (A1a-A2a-A3a)
1 conservator (A1a A2a A3a)
1 diensthoofd Cultuur (A1a A2a A3a)
1 diensthoofd Sport en Jeugd (A1a A2a A3a)
2 ingenieur (A1a A2a A3a)
NIVEAU B
RANG Bv
GRAAD DESKUNDIGE
6 bestuursmedewerker (B1 B2 B3) (2 burgerzaken, 1 financiële dienst, 1 omgeving, 1 stafdienst/secretariaat, 1 P&O)
1 bestuursmedewerker-landmeter (B1 B2 B3)
1 boekhouder (B1 B2 B3)
1,5 brugfiguur (B1-B2-B3)
1 communicatiedeskundige (B1 B2 B3)
1 consulent erkende vluchtelingen (B1 B2 B3)
0,5 consulent FLOB (flankerend onderwijsbeleid) (B1 B2 B3)
1 consulent vrije tijd (B1 B2 B3)
1 coördinator gebouwen (B1 B2 B3)
1 coördinator schoonmaak (B1 B2 B3)
1 coördinator technisch onderhoud (B1 B2 B3)
300 u/jaar coördinator sportverenigingen (B1-B2-B3)
1,10 deskundige administratieve sancties (B1 B2 B3)
1 evenementencoördinator (B1 B2 B3)
1 integratieambtenaar (B1 B2 B3)
1 jeugdconsulent (B1 B2 B3)
0,5 jeugdwelzijnsconsulent (B1 B2 B3)
0,8 kinderwelzijnsconsulent (B1 B2 B3)
1 maatschappelijk opbouwwerker (B1 B2 B3)
1 mobiliteitsconsulent (B1 B2 B3)
1 ontwerper (B1 B2 B3)
2 preventiemedewerkers (B1 B2 B3)
1 preventiemedewerker coördinator gemeenschapswachten (B1 B2 B3)
0,5 preventiedeskundige (B1 B2 B3)
1,8 sportpromotor (B1 B2 B3)
0,5 toerismeconsulent (B1 B2 B3)
RANG Bx
GRAAD HOOFDDESKUNDIGE
2 automatiseringsconsulent (B4 B5)
1 coördinator economie en ondernemen (B4 B5)
1 frontoffice consulent (B4 B5)
1 helpdeskverantwoordelijke (B4 B5)
NIVEAU C
RANG Cv
GRAAD ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
21,8 administratief medewerker (C1 C2 C3)
1 ceremoniemeester-secretariaatsmedewerker (C1 C2 C3)
1 medewerker samenleving (C1 C2 C3)
1 helpdeskmedewerker (C1 C2 C3)
0,50 bibliotheekmedewerker (C1 C2 C3)
GRAAD TECHNISCH MEDEWERKER
1 accommodatiemedewerker (C1 C2 C3)
5 technisch ploegleider (C1 C2 C3)
1 technieker elektriciteit (C1 C2 C3)
1 theatertechnicus (C1 C2 C3)
1 natuurwachter (C1 C2 C3)
GRAAD GEMEENSCHAPSWACHT-VASTSTELLER
3 1/3° gemeenschapswacht-vaststeller (C1 C2 C3)
GRAAD KOK
1472 u/jaar kok (C1 C2 C3)
GRAAD REDDER
4 redder-instructeur (C1 C2 C3)
2 toezichter-redder (C1 C2 C3)
Afhankelijk van het al dan niet bezitten van een diploma van secundair onderwijs
NIVEAU C OF NIVEAU D
RANG Cv OF RANG Dv
GRAAD KINDERBEGELEIDER
3,5 kinderbegeleider (kinderdagverblijf) (C1 C2 of D1 D2 D3)
18,75 kinderbegeleider (buitenschoolse kinderopvang) (C1 C2 of D1 D2 D3)
NIVEAU D
RANG Dv
GRAAD ADMINISTRATIEF ASSISTENT
0,5 assistent spelotheek (D1 D2 D3)
2200 u/jaar toeziener academie (D1 D2 D3)
3176 u/jaar toeziener basisonderwijs (D1 D2 D3)
3 bibliotheekassistent (D1 D2 D3)
GRAAD TECHNISCH ASSISTENT
3 toezichter-vakman (D1 D2 D3)
2 toezichter (cultuur) (D1 D2 D3)
1 adjunct-theatertechnicus (D1 D2 D3)
4 technisch assistent (polyvalente ploeg, schilderwerken, loodgieterij, metaalwerken) (D1 D2 D3)
31 technisch assistent (D1 D2 D3)
1 technisch assistent begraafplaatsen (D1 D2 D3)
NIVEAU E
RANG Ev
GRAAD TECHNISCH BEAMBTE
82.000 uren schoonmaak (E1 E2 E3)
1 collectieverzorger (E1 E2 E3)
1 technisch beambte (kinderdagverblijf) (E1 E2 E3)
0,5 technisch beambte (spelotheek) (E1 E2 E3)
CONTRACTUELE BETREKKINGEN IN HET KADER VAN DE SOCIALE MARIBEL
NIVEAU B
RANG Bv
GRAAD DESKUNDIGE
1 consulent vrije tijd
0,5 museumconsulent (B1 B2 B3)
0,5 preventiedeskundige (B1 B2 B3)
1 (web)redacteur (B1 B2 B3)
NIVEAU C
RANG Cv
GRAAD ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
1,5 administratief medewerker C1 C2 C3) (0,5 museum, 1 sport)
GRAAD REDDER
1 toezichter-redder (C1 C2 C3)
Afhankelijk van het al dan niet bezitten van een diploma van secundair onderwijs
NIVEAU C OF NIVEAU D
RANG Cv OF RANG Dv
GRAAD KINDERBEGELEIDER
1 kinderbegeleider kinderdagverblijf (C1 C2 of D1 D2 D3)
NIVEAU D
RANG Dv
GRAAD ADMINISTRATIEF ASSISTENT
0,50 administratief assistent (D1 D2 D3) (samenleving)
0,50 bibliotheekassistent (D1 D2 D3)
0,50 assistent spelotheek (D1 D2 D3).
GRAAD TECHNISCH ASSISTENT
1 technisch assistent (D1 D2 D3) (sport)
1 toezichter (D1 D2 D3) (cultuur)
BEZETTE STATUTAIRE BETREKKINGEN IN OVERTAL EN IN OVERGANGSREGELING
DECRETALE GRAAD
1 fte financieel beheerder (decretale graad)
NIVEAU A
RANG Av
GRAAD BESTUURSSECRETARIS
1 fte communicatieambtenaar (A1a A2a A3a) (blokkeert 1 fte communicatieambtenaar A1a-A2a-A3a in de ontractuele formatie)
1 fte cultuurfunctionaris-stafmedewerker (A1a A2a A3a) (blokkeert 1 fte cultuurfunctionaris-stafmedewerker B1 B2 B3)
1 fte groencoördinator (A1a A2a A3a) (blokkeert 1 fte groencoördinator B1 B2 B3)
NIVEAU B
RANG Bv
GRAAD DESKUNDIGE
1 fte bestuursmedewerker (B1 B2 B3) (blokkeert 1 fte bestuursdeskundige B4 B5)
1 fte jeugdconsulent (B1 B2 B3) (blokkeert 1 fte jeugdconsulent (B1 B2 B3) in de contractuele formatie)
NIVEAU B OF NIVEAU C
Rang Bv of Cx
1 fte bestuursmedewerker (B1 B2 B3) (blokkeert 1 fte deskundige personeelsbeleid B4 B5)
NIVEAU C
RANG Cv
GRAAD ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
1 fte administratief medewerker (dienst P&O) (C1 C2 C3) (blokkeert 1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3 / 1 fte administratief hoofdmedewerker C4 C5)
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken)
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken) (blokkeert 1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3)
GRAAD REDDER
2 fte redder-instructeur (C1 C2 C3) (blokkeren 2 fte redder-instructeur in de contractuele formatie)
1 fte toezichter-redder (C1 C2 C3) (blokkeert 1 fte toezichter-redder in de formatie sociale maribel)
RANG Cx
GRAAD DESKUNDIGE
1 fte economieconsulent (C4 C5) (blokkeert 1 fte economieconsulent (B1 B2 B3)
1 fte hoofdtheatertechnicus (C4 C5) (blokkeert 1 fte hoofdtheatertechnicus (B1 B2 B3)
GRAAD ADMINISTRATIEF HOOFDMEDEWERKER
1 fte boekhouder C4 C5-niveau (blokkeert 1 fte hoofdboekhouder B4 B5);
GRAAD TECHNISCH HOOFDMEDEWERKER
1 fte coördinator groendienst C4 C5-niveau (blokkeert 1 fte coördinator groendienst B1 B2 B3)
NIVEAU D
RANG Dv
GRAAD TECHNISCH ASSISTENT
1 fte technisch assistent elektriciteit (D1 D2 D3)
1 fte technisch assistent (D1 D2 D3) (Wegen en Rioleringen, wegenisploegen) (blokkeert 1 fte technisch ploegleider op C1 C2 C3-niveau)
NIVEAU E
RANG Ev
GRAAD TECHNISCH BEAMBTE
3.432 u/jaar schoonmaakster (blokkeren evenveel uren schoonmaakster in de contractuele formatie)
* Rekening houdend met de hiervoor genomen beslissingen, volgende overgangsbepalingen vast te stellen :
Burgerzaken
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. Eén contractuele functie van bestuursmedewerker B1 B2 B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de statutaire functie van administratief medewerker C1 C2 C3.
Stafdienst
1 fte economieconsulent C4 C5 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. 1 fte van economieconsulent B1 B2 B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de functie van economieconsulent C4 C5.
1 fte communicatieambtenaar A1a A2a A3a is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. Eén contractuele functie van communicatieambtenaar A1a A2a A3a wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de statutaire functie van communicatieambtenaar A1a A2a A3a.
Sector Cultuur en Vrije Tijd
1 fte cultuurfunctionaris-stafmedewerker op A1a-niveau binnen de formatie van de culturele dienst is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan;
Eén functie van cultuurfunctionaris-stafmedewerker op B-niveau wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd; deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de functie van cultuurfunctionaris-stafmedewerker op A1a-niveau
1 fte jeugdconsulent B1 B2 B3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. Eén contractuele functie van jeugdconsulent B1 B2 B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de statutaire functie van jeugdconsulent B1 B2 B3.
2 fte redder-instructeur C1 C2 C3 zijn uitdovend en worden bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. Twee contractuele functies van redder-instructeur C1 C2 C3 worden tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functies wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de statutaire functies van redder-instructeur.
1 fte toezichter-redder C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan. 1 contractuele functie sociale maribel van toezichter-redder C1 C2 C3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de statutaire functie van toezichter-redder.
1 fte hoofdtheatertechnicus C4 C5 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.1 fte hoofdtheatertechnicus B1 B2 B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd. Deze functie wordt gedeblokkeerd bij het vrijkomen van de functie van hoofdtheatertechnicus C4 C5.
Infrastructuur
1 fte groencoördinator A1a-A3a is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
De functie van groencoördinator met salarisschaal B1-B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd voor de duur van de bezetting van voornoemde functie van groencoördinator op A1a-A3a-niveau.
1 fte coördinator groendienst met salarisschaal C4 C5-niveau is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
De functie van coördinator groendienst met salarisschaal B1 B2 B3 wordt tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd voor de duur van de bezetting van voornoemde functie van coördinator groendienst op C4 C5-niveau
1 fte technisch assistent elektriciteit D1 D2 D3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
1 fte technisch assistent D1 D2 D3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de benoeming van een huidige titularis statutair technisch assistent (Wegen en Rioleringen, wegenisploegen) in de functie van technisch ploegleider C1 C2 C3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie. Ingeval een contractueel technisch assistent D1 D2 D3 (Wegen en Rioleringen, wegenisploegen) wordt aangesteld in de functie van technisch ploegleider C1 C2 C3; valt een contractuele functie van technisch assistent D1 D2 D3 weg en is de statutaire functie van technisch assistent D1 D2 D3 niet langer uitdovend.
Indien geen huidige titularis technisch assistent D1 D2 D3 (Wegen en Rioleringen, wegenisploegen) wordt benoemd/aangesteld tot technisch ploegleider met salarisschaal C1 C2 C3 blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van een statutaire of contractuele functie van technisch assistent D1 D2 D3 (Wegen en Rioleringen, wegenisploegen).
Financiële dienst
1 fte financieel beheerder (decretale graad) is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
1 fte boekhouder met salarisschaal C4 C5 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de benoeming van de huidige titularis als hoofdboekhouder met salarisschaal B4 B5 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien de huidige titularis boekhouder met salarisschaal C4 C5 niet wordt benoemd tot hoofdboekhouder met salarisschaal B4 B5, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van boekhouder met salarisschaal C4 C5.
1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de benoeming van de huidige titularis als bestuursdeskundige met salarisschaal B4 B5 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien de huidige titularis bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 niet wordt benoemd tot bestuursdeskundige met salarisschaal B4 B5, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3.
Personeel en Organisatie
1 fte administratief medewerker personeelsdienst met salarisschaal C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de benoeming van een huidige titularis administratief medewerker personeelsdienst als bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 of administratief hoofdmedewerker met salarisschaal C4 C5 of tot het vrijkomen van eerstgenoemde functie.
Indien geen huidig titularis administratief medewerker personeelsdienst wordt benoemd tot bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 of tot administratief hoofdmedewerker met salarisschaal C4 C5 blijven deze laatste functies geblokkeerd tot het vrijkomen van de functies van administratief medewerker personeelsdienst.
1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de benoeming van de huidige titularis als deskundige personeelsbeleid met salarisschaal B4 B5 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien de huidige titularis bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 niet wordt benoemd tot deskundige personeelsbeleid met salarisschaal B4 B5, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3.
Schoonmaakpersoneel
3.432 u schoonmaakster - zijnde statutair tijdelijke betrekkingen - zijn uitdovend en worden bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
3.432 u schoonmaakster voorzien in de contractuele formatie worden tijdelijk bij wijze van overgangsregeling geblokkeerd voor de duur van de bezetting van de overgangsfuncties van schoonmaakster. Deze uren worden gedeblokkeerd naarmate de titularissen van de hierboven vermelde statutair tijdelijke betrekkingen van schoonmaakster uit dienst gaan.
Bezette contractuele betrekkingen in overtal en/of in overgangsregeling
NIVEAU C
RANG Cv
GRAAD ADMINISTRATIEF MEDEWERKER
1 fte technisch-administratief medewerker C1-C3 (Infrastructuur) (blokkeert 1 fte administratief medewerker C1 C2 C3)
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (burgerzaken) (blokkeert 1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3)
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 (secretariaat) (blokkeert 1 fte bestuursmedewerker B1 B2 B3)
0,5 administratief medewerker C1 C2 C3 (IDPBW) (blokkeert 0,5 preventiedeskundige B1 B2 B3)
RANG Cx
GRAAD DESKUNDIGE
1 fte maatschappelijk opbouwwerker (C4-C5) (blokkeert 1 fte maatschappelijk opbouwwerker B1 B2 B3)
NIVEAU D
RANG Dv
GRAAD GEMEENSCHAPSWACHT-VASTSTELLER
1 fte gemeenschapswacht-vaststeller D1 D2 D3 (blokkeert 1fte gemeenschapswacht-vaststeller C1 C2 C3)
GRAAD REDDER
1 fte toezichter-redder D1-D2-D3 (blokkeert 1 fte toezichter-redder C1-C2-C3)
NIVEAU E
RANG Ev
GRAAD TECHNISCH BEAMBTE
1 fte technisch beambte E1 E2 E3 (administratie Infrastructuur) (blokkeert 1 fte administratief medewerker op C1 C2 C3-niveau)
2 fte technisch beambte E1 E2 E3 (1 Groen, begraafplaatsen, 1 Wegen en Rioleringen, Signalisatie en Feestelijkheden) (blokkeren 2 fte technisch assistent op D1 D2 D3-niveau).
* Rekening houdend met de hiervoor genomen beslissingen, volgende overgangsbepalingen vast te stellen :
Stafdienst
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van een huidige titularis als bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien een huidige titularis administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3 niet wordt aangesteld als bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3.
IDPBW
0,5 fte administratief medewerker C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularis als preventiedeskundige met salarisschaal B1 B2 B3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien een huidige titularis administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3 niet wordt aangesteld als preventiedeskundige met salarisschaal B1 B2 B3, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3.
Sector Burgerzaken, Welzijn en Onderwijs
1 fte maatschappelijk opbouwwerker C4-C5 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen ervan.
1 fte gemeenschapswacht-vaststeller D1 D2 D3 zijn uitdovend en worden bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularissen in de functie van gemeenschapswacht-vaststeller C1 C2 C3 of uiterlijk tot het vrijkomen ervan. Indien de huidige titularissen gemeenschapswacht-vaststeller D1 D2 D3 niet worden aangesteld tot gemeenschapswacht-vaststeller C1 C2 C3 blijven deze laatste functies geblokkeerd tot het vrijkomen van de functies van gemeenschapswacht-vaststeller D1 D2 D3.
1 fte administratief medewerker C1 C2 C3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularis als bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien een huidige titularis administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3 niet wordt aangesteld als bestuursmedewerker met salarisschaal B1 B2 B3, blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van administratief medewerker met salarisschaal C1 C2 C3.
Sector Cultuur en Vrije Tijd
1 fte toezichter-redder D1-D2-D3 is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularis in de functie van toezichter redder C1-C2-C3 of uiterlijk tot het vrijkomen ervan. Indien de huidige titularis toezichter-redder D1 D2 D3 niet wordt aangesteld tot toezichter-redder C1 C2 C3 blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functies van toezichter-redder D1 D2 D3.
Sector Infrastructuur
1 fte technisch-administratief medewerker C1-C3 (Infrastructuur) is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot het vrijkomen van deze functie.
1 administratief medewerker C1-C3 blijft geblokkeerd tot het vrijkomen van de contractuele functie van technisch-administratief medewerker C1-C3.
1 fte technisch beambte E1-E3 (Groen, begraafplaatsen) is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularis in de functie van technisch assistent D1-D3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie. Indien de huidige titularis technisch beambte niet wordt aangesteld tot technisch assistent met salarisschaal D1-D3 blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van technisch beambte E1-E3.
1 fte technisch beambte E1-E3 (Wegen en Rioleringen, Signalisatie en Feestelijkheden) is uitdovend en wordt bij wijze van overgangsregeling vastgesteld tot de aanstelling van de huidige titularis in de functie van technisch assistent D1-D3 of uiterlijk tot het vrijkomen van de eerstgenoemde functie.
Indien de huidige titularis technisch beambte niet wordt aangesteld tot technisch assistent met salarisschaal D1-D3 blijft deze laatste functie geblokkeerd tot het vrijkomen van de functie van technisch beambte E1-E3.