Terug
Gepubliceerd op 04/07/2019

2019_GR_00171 - Interwaas. Algemene vergadering 29 mei 2019. Aktename agenda en vaststelling mandaat.

Gemeenteraad
ma 27/05/2019 - 20:00 raadzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Filip Anthuenis, Filip Liebaut, Claudine De Waele, Sabine Van Rysselberghe, Marjoleine de Ridder, Marina Van Hoorick, Stefan Walgraeve, Nina Van der Sypt, Jerome Van Doorslaer, Johan Van Havermaet, Pieter Ludo Gerits, Lena Van Boven, Marjon Thienpondt, Gerry De Landtsheer, Bjorn Rzoska, Hector Van Hoye, Guido De Waele, Suleyman Harrouch, Marc Beuseling, Philippe Van Streydonck, Freddy Verdurme, Alain Debbaut, Jan Cools, Oguz Poyraz, Eddy Van Bockstal, Marijke Duyck, Els Van Branden, Frederic Wiels, Ron Van Kersschaver, Philip De Visscher, Bruno Reniers, Martine Rooms, Sylvie Van Acker, Manu Diericx, Marita Macharis, Steven Verbeke

Secretaris

Steven Verbeke

Voorzitter

Filip Anthuenis
2019_GR_00171 - Interwaas. Algemene vergadering 29 mei 2019. Aktename agenda en vaststelling mandaat. 2019_GR_00171 - Interwaas. Algemene vergadering 29 mei 2019. Aktename agenda en vaststelling mandaat.

Motivering

Argumentatie

Overwegende dat met brief van 15 april 2019 Interwaas de uitnodiging bezorgde voor de algemene vergadering op woensdag 29 mei 2019 om 14u in de burelen aan de Lamstraat 113 in Sint-Niklaas;

Overwegende dat het de uitdrukkelijke bedoeling van de decreetgever is dat de gemeenteraad de mogelijkheid zou hebben de agenda te bespreken van de dienstverlenende en opdrachthoudende intergemeentelijke samenwerkingsverbanden; dat met die bedoeling het college van burgemeester en schepenen de gemeenteraad kennis geeft van datum en agenda van de algemene vergadering van de dienstverlenende en opdrachthoudende samenwerkingsverbanden;

Overwegende dat aan de gemeenteraad de kennisgeving, aansluitend bij artikel 441 van het decreet lokaal bestuur, wordt verschaft via de documenten die aan het dossier zijn toegevoegd. De nodige ruimte is tijdens de raadszitting beschikbaar voor toelichting door een bestuurder en voor vraagstelling door de raad en dit conform de behoeften van de raad op dat vlak;

Overwegende dat de gemeenteraad in haar zitting van 25 februari 2019 mevrouw Marijke Duyck heeft aangeduid als effectief vertegenwoordiger en de heer Freddy Verdurme als plaatsvervanger voor het bijwonen van de algemene vergaderingen van Interwaas en dit tot het einde van de huidige legislatuur;

Overwegende dat het college de gemeenteraad uitnodigt om akte te nemen van de agenda en de gebeurlijke standpunten te bepalen die de mandaathouder op de vergadering dient in te nemen conform artikel 432 van het decreet lokaal bestuur t.t.z. de goedkeuring of afkeuring van de agendapunten moet bepaald worden voor elke algemene vergadering en daarvoor is een gemeenteraadsbesluit nodig;

Overwegende dat de agenda van de algemene vergadering van woensdag 29 mei 2019 om 14u volgende agendapunten omvat:

1. Benoeming van twee bestuurders namens Lokeren.
2. Jaarverslag en jaarrekening over 2018
3. Verslag van de commissaris - revisor betreffende het boekjaar 2018
4. Goedkeuring van het jaarverslag en van de jaarrekening over het boekjaar 2018, inclusief de bestemming van het resultaat
5. Kwijting aan de bestuurders en aan de commissaris-revisor betreffende de vervulling va hun mandaat over het boekjaar 2018
6. Aanduiding van een lasthebber voor de Algemene vergadering van de Maatschappij Linkerscheldeoever van 12 juni 2019 en vaststelling van diens mandaat
7. Kapitaalsverhoging gemeenten met bevolkingsaangroei van meer dan 5 %
8. Aanstelling van een commissaris-revisor voor drie jaar en verlengbaar met drie jaar. 

Overwegende dat aan de raad wordt voorgesteld om aan de vertegenwoordigers namens de stad opdracht te geven om de agendapunten die zullen behandeld worden in de algemene vergadering van 29 mei 2019 goed te keuren;

Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur;

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

Akte te nemen van de agenda van de algemene vergadering van woensdag 29 mei 2019 nl.

1. Benoeming van twee bestuurders namens Lokeren.
2. Jaarverslag en jaarrekening over 2018
3. Verslag van de commissaris - revisor betreffende het boekjaar 2018
4. Goedkeuring van het jaarverslag en van de jaarrekening over het boekjaar 2018, inclusief de bestemming van het resultaat
5. Kwijting aan de bestuurders en aan de commissaris-revisor betreffende de vervulling va hun mandaat over het boekjaar 2018
6. Aanduiding van een lasthebber voor de Algemene vergadering van de Maatschappij Linkerscheldeoever van 12 juni 2019 en vaststelling van diens mandaat
7. Kapitaalsverhoging gemeenten met bevolkingsaangroei van meer dan 5 %
8. Aanstelling van een commissaris-revisor voor drie jaar en verlengbaar met drie jaar 

Deze agendapunten zullen behandeld worden in de algemene vergadering van woensdag 29 mei 2019 om 14 uur in de burelen aan de Lamstraat 113 in Sint-Niklaas.

Artikel 2

Aan de vertegenwoordigers namens de stad wordt gemeld om de agendapunten die zullen behandeld worden in de algemene vergadering, goed te keuren.

Artikel 3

Een kopie van dit besluit wordt overgemaakt aan Interwaas, Lamstraat 113 te 9100 Sint-Niklaas of per mail aan info@interwaas.be